Avusturya medyası, Bugün TV’nin gaspedilmesini birinci gündem olarak duyurdu

Koza Medya’ya hukuksuz olarak el konulması ve kanala tebligat bile yapılmadan yayınların polis zoruyla canlı yayında kesilmesi, bütün dünyanın gündeminde. Avrupa’nın önde gelen tüm medya kuruluşları gibi Avusturya devlet televizyonu da hadiseyi birinci haber olarak duyurdu. Devlet televizyonu ORF’nin resmi internet sayfasının birinci ve en öne çıkan gündem maddesi, polisin kapıları zorla kırarak televizyona el koyması oldu. ORF, resmi internet sayfasında gelişmeleri bütün detaylarıyla aktardı.

Die Presse, Kurier, Profil gibi çok sayıda medya organlarının da geniş haberlerle durduğu el koyma, Avusturya Devlet Haber Ajansı APA tarafından da abone medya kuruluşlarına farklı haberlerle duyuruldu. Konu hakkında çok sayıda haberlerin yapıldığı Avusturya’da, Bugün TV genel yayın yönetmeni Tarık Toros’un görüşlerine yer verildi. Okur ve izleyicilerinin de sosyal medyada tepki verdiği haberlerde ve konuyla ilgili yapılan yorumlarda baskınların hukuksuz olduğu, kayyumun gerekçesiz bir şekilde atandığı, atansa bile yayınları durdurma yetkilerine sahip olmadığı, ayrıca kayyum adı altında Erdoğan’ın emrindeki Sabah gazetesi reklam müdürünün Koza grubu medya organlarının başına konulduğu görüşleri öne çıktı.

Mülteci kriziyle boğuşan Avusturya’da en birinci gündem maddesi haline gelen TV’ye el konulma operasyonu haberlerinde, kanalın ve KOZA grubunun Erdoğan karşıtı olduğu vurgusu yapıldı Avusturya medyası hukusuz gasp ile yaptığı haberlerde Erdoğan’ın seçimlerden önce kendisine muhalif bütün medyayı susturma çabasında olduğu vurgusu yaptı. Devlet televizyonu ORF de baskını akşam haber bülteninde öne çıkan gündem maddesi olarak seyircisine duyurdu.

Schreibe einen Kommentar

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind markiert *


*