ZAMAN’a G20’de uygulanan sansür uluslararası medyada!

Zaman gazetesine G20 Zirvesi’nde “akreditasyon” adı altında sansür uygulanması, dünya basınında geniş yer buldu. Dünyanın önde gelen medya kuruluşları, hükümete yakın gazetelerin “dünya ayağımızıa geliyor” şeklinde lanse ettiği G20 Zirvesi yerine, özgür medyaya uygulanan sansürü manşetine taşıdı.
Türkiye’de AKP’li politikacılar ve cumhurbaşkanlığı bir yandan G20’yi düzenlemekle övünürken, diğer yandan uygulanan sansür skandalı nedeniyle bütün dünyaya rezil oldu.

Zaman Gazetesi’ne G20 için akreditasyon onayı verilmemesi, hatta cevap bile gönderilmemesi tüm Avrupa’da manşetlere çıktı. Der Spiegel, Focus ve Stern gibi ünlü Alman dergileri, birçok Alman gazetesi ve binlerce internet sitesi konuya geniş yer ayırdı.

SKANDAL ŞİMDİDEN G20 ZİRVESİ’NE DAMGASINI VURDU
Alman hükümeti akreditasyon skandalıyla ilgili tüm haberleri dikkatle izlemeye alırken, Alman muhalefet partileri de skandalın takipçisi olacaklarını duyurdu.

Dünya çapında büyük bir skandala yol açan olay şimdiden G20 Zirvesi’ne damgasını vurdu. Bu kapsamda G20 Zirvesi’nin içeriğinden ziyade, özgür medyaya uygulanan sansür haberleştrildi.

Almanya’nın ünlü haber dergisi Der Spiegel, „G-20 zirvesinde muhalif basına sansür“ başlığını kullandı.

SPIEGEL ONLINE: “MUHALİFLERE SANSÜR GELDİ”
Almanya’nın ünlü haber dergisi Der Spiegel, “G-20 zirvesinde muhalif basına sansür” başlığını kullandı. Dergi internet sitesindeki haberinde “G-20 temsilcileri Antalya’da buluşuyor ama medyanın bir kısmı istenmiyor. Üç muhalif gazetenin akreditasyon başvurusuna cevap bile verilmedi” alt başlığını kullandı.

Spiegel Online henüz birkaç gün önce AB’nin Türkiye raporunu yayınladığı ve basına baskılara dikkat çektiğini belirterek, “Her geçen gün yeni bir baskı oluyor, medya grupları basılıyor, gazetecilerin çalışmaları engelleniyor“ diye yazdı.

Der Spiegel, Türkiye’de son dönemlerde medyaya uygulanan çeşitli baskılara yer verdikten sonra, Türkiye’nin 180 ülke arasında, basın özgürlüğü açısından 149. sırada olduğuna değinerek, “Erdoğan, yine de ülkesinde basının özgür olduğuna değinmeye devam ediyor.” dedi.

g-20-sansur-3

FOCUS: “ZAMAN, TODAY’S ZAMAN VE SÖZCÜ’YE SANSÜR”
Focus dergisi ise Türk medyasına yönelik yapılanları geniş haberle duyurdu. “Bir çok basın kuruluşu G-20’yi izlemeleri için akredite edilmedi. Sözcü ve davet edilmeyen diğer gazeteler sansürden söz ediyor. Cihan Haber Ajansı birçok başvurusuna rağmen sadece iki arkadaşlarının kabul edildiğini duyurdu.” diye yazdı.

Stern Dergisi de Focus’un kullandığı haberin aynısına geniş yer verdi. Stern, son polis baskınlarını, İpek-Koza Grubu gelişmelerini, Zaman Gazetesi matbaasında yapılan aramayı duyurduktan sonra, G-20 zirvesi için Sözcü, Zaman ve Today’s Zaman’a sansür uygulandığını belirtti.

g-20-sansur-2

WIRTSCHAFTSWOCHE: “MUHALİF MEDYA SANSÜRDEN DERTLİ”
WirtschaftsWoche isimli ünlü Alman ekonomi dergisi, “Muhalif medya sansürden şikayetçi” başlığıyla verdiği haberde, “Üç bine yakın gazetecinin beklendiği Antalya’daki G20 Zirvesi’ne hükümet muhalifi bazı yayın organları alınmadı. Muhalif medya sansürden dert yanıyor. Zaman, Today’s Zaman ve Sözcü akreditasyon başvurusuna cevap gelmediğini duyurdu.” dedi.

Türkiye’deki son sansür rezaleti, sadece büyük dergilerin değil gazetelerin, televizyonların, radyoların ve çok takip edilen internet sitelerinin de manşetindeydi. Almanya’nın yanı sıra, Avusturya ve İsviçre basını da haberi ayrıntılarıyla okurlarına duyurdu.

DIE ZEIT: “ERDOĞAN’IN POLİTİKASINI ELEŞTİREN GAZETEYE BASKIN”
Almanya’nın etkili haftalık gazetelerinden Die Zeit, Zaman’da gerçekleştirilen polis aramasını “Polis İstanbul’da Erdoğan’ın politikasını eleştiren redaksiyonlara baskın yaptı” ifadesiyle haberleştirdi. Zaman ve Today’s Zaman’ın hükümete muhalif oldukları gerekçesiyle G20 Zirvesi’ne alınmadıklarını belirten Die Zeit, Erdoğan’ın Doğan medyasına da düzenli olarak saldırdığını kaydetti. Die Zeit gazetesi, Zaman, Sözcü ve Todays Zaman’ın zirveye alınmamasını sansür olarak nitelendirdiklerini duyurdu.

Türkiye’de polisin hükümete muhalif medya organlarına baskın düzenlediğini yazan Süddeutsche Gazetesi, Zaman, Todays Zaman ve Aksiyon Dergisi’nin haber merkezlerinin arandığını ifade etti. Pazar gününden itibaren Antalya’da G20 Zirvesi’nin yapılacağını kaydeden Süddeutsche, Zaman’a polis baskınının kısa süre önce el konularak hükümet yanlısı hale getirilen Bugün Gazetesi’nin alternatifinin basıldığı gerekçesiyle yapıldığını bildirdi.

Türkiye’de polisin, hükümete muhalif medya organlarına baskın düzenlediğini uyguladığı baskına tepkiler sürüyor.

TELEVİZYONLAR, ŞİRKETLER, SİTELER…
Avusturya’nın ORF kanalı, “G-20 zirvesine 3000 gazeteci katılıyor ama Türk hükümeti yanlısı medyaya sansür uygulanıyor. Sözcü gazetesi akreditasyon başvurusuna cevap bile verilmediğini yazdı.” diye duyurdu.

Türkiye’deki son sansür olayı o kadar büyüdü ki, büyük şirketler bile sitelerine bu konuyu taşıdı. Alman Telekom’un internet portalı T-Online da konuya geniş yer verdi. Arcor ve bunun gibi büyük Alman şirketlerinin internet sitelerinde de haber geniş şekilde yer aldı.

Schreibe einen Kommentar

Deine E-Mail-Adresse wird nicht veröffentlicht. Erforderliche Felder sind markiert *


*